Obowiązek wyznaczenia osoby odpowiedzialnej za zwalczanie pożaru i ewakuację w firmie
Posted on | May 13, 2009 | No Comments
Niedawno wszyscy bardzo byli zbulwersowani wiadomością, że obowiązkowo w każdej firmie będzie musiał być zatrudniony strażak. Dotknęło to przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa. Jednak ostatnia wiadomość brzmi, że nie trzeba będzie zatrudniać inspektora ochrony przeciwpożarowej. Wystarczy, jeżeli pracodawca wyznaczy w firmie osoby odpowiedzialne za zwalczanie pożaru i za ewakuację. Muszą one jednak zostać przeszkolone w tym kierunku. Według nowelizacji Kodeksu Pracy wszystkie firmy będą musiały wyznaczać pracowników, którzy będą odpowiedzialni za zwalczanie pożaru i ewakuację. Wyjątek będą stanowiły te firmy, które zatrudniają osoby niepełnosprawne i młodociane. W tym przypadku sam pracodawca będzie odpowiadał za udzielanie pierwszej pomocy, ochronę przeciwpożarową, czy ewakuację z miejsca pracy. Jednakże druga poprawka, która takim samym obowiązkiem miała objąć firmy zatrudniające mniej niż 20 pracowników, nie została przez Sejm przyjęta. Z tego powodu, taki pracodawca, niezależnie od tego czy zatrudnia jedną, czy też trzy osoby będzie musiał wyznaczyć pracownika odpowiedzialnego za bezpieczeństwo. Nowe przepisy wejdą życie w czerwcu bieżącego roku.
Comments
Leave a Reply